rozšírené vyhľadávanie
SK | EN | CZ
SúvisiaceNovinky

Inovace - Vaše konkurenční výhoda! Ján Košturiak, Ján Chaľ

V tejto knihe sme sa pokúsili definovať inovácie v širšom pohľade, ako sú často prezentované v literatúre.




Inovácie vznikajú u zákazníka na trhu a realizujú sa na trhu. Poznanie trhu a zákazníka je teda kľúčom k úspešným inováciám. Úspešné inovácie nevznikajú kopírovaním ale prekonávaním protirečení, obmedzení, paradigiem, iným pohľadom na problém, odlíšením sa. Odlíšenie sa dá dosiahnuť novým designom, inými funkciami alebo iným pohľadom na potreby zákazníka. Dôležité je uvedomiť si, že inovácia musí prinášať hodnotu nielen zákazníkovi, ale aj akcionárom firmy, zamestnancom a celej spoločnosti. Len vyváženosť medzi vytváraním týchto hodnôt dáva firme šancu na dlhý život.

Gary Hamel kedysi povedal „Vlastne ani neviem, načo potrebuje GM strategických plánovačov. Keď skončíte s jednou vecou, stačí aby ste zavolali Toyote a oznámili: Už je to hotové. Čo máme robiť teraz?". Je to presne tak – sú firmy, ktoré riešia problémy. Väčšinou sú to problémy, ktoré si spôsobili sami – svojou neschopnosťou vidieť vývoj okolo seba, využívať príležitosti, predchádzať problémom. Na druhej strane sú firmy, ktoré sú schopné zobrať budúcnosť do svojich rúk, proaktívne ju vytvárať a nie iba reagovať na ňu. Buď riadia S krivky nás alebo my riadime ich. Musíme vytvárať novú krivku, vytvárať náskok, inovovať ešte vtedy, keď sa vezieme na úspechu starej krivky. Starú krivku by sme však nemali opustiť predtým, ako vytvoríme novú. S krivky neplatia iba pre výrobky a podniky. S krivky platia aj pre vývoj pracovníkov vo firme. Každý pracovník vo firme prechádza štádiom žiaka, ktorý sa mení na výkonného profesionála. Po čase sa však z výkonného pracovníka musí zmeniť na učiteľa, kauča a mentora. To je jediná cesta, ktorou sa firmy dokážu sebareprodukovať. Reprodukcia firmy totiž nespočíva v obnove betónu a železa, ale v rozvoji znalostí a prenose firemnej DNA. A tento proces prebieha medzi ľuďmi, v akcii. Pôvodné predstavy, že podnik sa dá riadiť ako stroj sú chybné. Podnik je živý organizmus. Metódy riadenia strojov teda musia nahradiť metódy, ktoré fungujú v rozvoji živých organizmov. Toto je najväčšia inovačná výzva, ktorá stojí pred nami. Ako vytvoriť a vzájomne prepojiť „firmu inovácie" s firmou „výroba". Firma „výroba" vyrába a zaisťuje krátkodobé prežitie, firma „inovácie" reprodukuje firmu výroba na vyššom stupni a zaisťuje dlhodobé prežitie. Že u vás nemáte firmu „inovácie"? Keby sme mali parafrázovať Rudolfa Hrušinského z filmu Vesničko má středisková, tak by sme mohli povedať: „Choďte sa prejsť na cintorín a nájdite si tam vhodné miesto pre vašu firmu".

Chcete odoberať newsletter IPA Slovakia?

Zostaňte s nami v spojení s newslettrom IPA a vyberte si, o ktoré informácie máte záujem.

Komentáre

Tento článok ešte nemá žiadne komentáre. Buďte prvý!

TOP články

Sme Generácia Ypsilon!„Jsem Generace Ypsilon, nemusím nic, a můžu všechno, a ...

Údržba v období krízyPrinášame vám rozhovor s odbornými garantmi konferencie ...

Jesenný Deň majstrov doplnený o ...Prijmite naše pozvanie na 8. Deň majstrov, ktorý sa ...

Najnovšie články

R2-D2, C-3POPoznáte robotov R2-D2 a C-3PO z kultového filmu ...

Umelá inteligencia, pomocník náš ...Vedeli ste, že švédska pálenica chce využiť ...

Využitie digitálneho dvojčaťa v oblasti ...V dnešnej dobe, kedy sa každý podnik snaží byť čo najviac ...
Klasická verzia webu
© 2012 IPA Slovakia, All rights reserved