rozšírené vyhľadávanie
SK | EN | CZ

Sme Generácia Ypsilon!

„Jsem Generace Ypsilon, nemusím nic, a můžu všechno, a možností mám milión, tak je zkouším, zkouším po jednom...", spieva Ewa Farna.

Sme generácia[1]narodená zhruba po roku 1984 (pre tento rok neexistuje stopercentná zhoda). Vraj sme leniví, arogantní, drzí, netrpezliví, egocentrickí, závislí na smartfónoch a sociálnych sieťach, nevieme sa sústrediť, na zamestnávateľa máme vysoké nároky, atď.. áno, aj takto nás vnímajú staršie generácie. Vyrástli sme v dobe ekonomického blahobytu, bolo nám vštepované, že sme výnimoční a môžeme mať všetko, čo si len zmyslíme, že dostaneme medailu len za to, že sa zúčastníme a častokrát po skončení štúdií zisťujeme, že to tak vôbec nie je.

Do istej miery nás vystihuje výrok neznámeho autora: „Nežijeme preto, aby sme pracovali, ale pracujeme preto, aby sme žili". Naša generácia vyrástla spoločne s technológiami, sme na nich závislí, radi cestujeme, spoznávame okolitý svet, nechceme sa viazať, preferujeme zážitky pred hmotnými statkami, radi sa učíme, dokážeme na sebe pracovať, v práci hľadáme zmysel a „Work-Life Balance" je pre nás prioritou.

Nie náhodou sa práve aj tejto téme budeme venovať 20.11.2019 na konferencii Exponenciálne organizácie – podniky budúcnosti v Žiline, ktorá je zároveň poslednou zo série 4-roch konferencií Očakávajme neočakávané.

Podľa americkej vládnej štúdie uverejnenej v reporte inštitúcie Brookings bude do roku 2025 až 75% pracovnej sily tvoriť Generácia Y. „Charakteristické a široko zdieľané postoje a presvedčenia tejto generácie pomaly, ale iste transformujú korporácie na svoj obraz a ukončia éru, ktorú budovala Povojnová generácia a Generácia X", poznamenal autor štúdie M. Winograd.

Budú vôbec fungovať doterajšie zaužívané pracovné štruktúry? Ako vôbec prilákať a udržať našu generáciu v korporátnej spoločnosti, ktorá doteraz fungovala na zaužívaných princípoch a bola vyhovujúcou pre staršie generácie? Máme v spoločnostiach dostatok kvalitných lídrov, ktorí dokážu Generáciu Y a Z viesť?


Čo spája Generáciu Y v práci:

 

  • Tímová práca

Tímová práca nás vyslovene baví, v skupine dokážeme horlivo diskutovať všetky myšlienky a spoločne spolupracovať na dosiahnutí cieľa. Samozrejme, každý tím potrebuje skúseného lídra a v práci potrebujeme jasnú predstavu smerovania, potrebujeme vedenie a fungujúci manažment. Od zamestnávateľa máme vysoké očakávania, túžime po zmysluplných projektoch, do ktorých sa môžeme zahryznúť a ak je to nutné, nerozlišujeme pracovnú dobu a voľný čas.

  • Líder a mentor

Radi sa učíme o to viac, ak máme možnosť nasávať informácie od starších kolegov. Potrebujeme mentora, ktorý nás dokáže usmerniť a zároveň nám dá priestor na skúšanie nových vecí, pretože máme radi výzvy a túžime byť angažovaní.

  • „Work-Life Balance"

Snažíme sa nájsť balans medzi prácou a súkromným životom. Je pre nás prirodzené budovať priateľstvá priamo na pracovisku. Zároveň túžime aj po kariére, ktorá podporí náš životný štýl, a teda život mimo práce. A je samozrejmosťou, že rovnováha medzi pracovným a súkromným životom bude pre každého znamenať niečo iné, bez ohľadu na to, do ktorej generačnej kategórie zapadá. Flexibilné pracovné miesto je preto jedným z najlepších spôsobov, ako uspokojiť potreby väčšiny zamestnancov.

  • Šťastie v práci

Budovanie zdravej firemnej kultúry a pestovanie šťastného pracovného prostredia podporujú rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. Keď sú zamestnanci v práci spokojní, berú ju ako svoj druhý domov, predsa len v nej strávime tretinu nášho života. V súčasnosti sa na trhu práce čoraz častejšie objavuje pozícia „Happiness manažér", ktorého úlohou je zabezpečiť spokojnosť a šťastie zamestnancov, monitorovať pracovné prostredie, pričom sa zameriava na komunikáciu medzi kolegami a súdržnosť kolektívu a zároveň byť dôverníkom, aby mali zamestnanci v práci pocit bezpečia a komfortu.


 

  • Preferujeme zážitky a cestovanie viac ako hromadenie materiálnych vecí

Koncert, exotická dovolenka, dobrodružná cesta alebo potulky horami? Radšej zarobené peniaze investujeme do zážitkov a cestovania, ako do kúpy nového auta alebo hypotéky na dom. Z prieskumu Deutschlandradio Wissen vyplýva, že prenájom je pre mladých lepšou alternatívou, pretože prácu a ubytovanie menia spravidla každé tri roky.

 

A čo s Generáciu Z? Táto technologicky najbystrejšia generácia vstúpi, resp. pomaly už vstupuje na pracovný trh. Poďme sa preto spoločne na konferencii v Žiline 20.11.2019 porozprávať práve o týchto témach, akým je leadership a motivácia Y a Z generácií.

    


[1] Pre upresnenie pojmov. Generácia predstavuje súhrnné označenie ľudí narodených v pomerne rovnakom časovom období (zhruba 30 rokov). Vyrastali ovplyvnení rovnakým sociokultúrnym prostredím, ktoré formovalo ich záujmy, ciele a potreby. Generácii Y predchádza Generácia X, Povojnová generácia „baby boomers", Tichá generácia, Generácia 2. sv. vojny a Stratená generácia. Generáciami prichádzajúcimi po Generácií Y je Generácia Z a Generácia Alfa. 


Chcete odoberať newsletter IPA Slovakia?

Zostaňte s nami v spojení s newslettrom IPA a vyberte si, o ktoré informácie máte záujem.

Komentáre

Tento článok ešte nemá žiadne komentáre. Buďte prvý!

TOP články

Sme Generácia Ypsilon!„Jsem Generace Ypsilon, nemusím nic, a můžu všechno, a ...

Údržba v období krízyPrinášame vám rozhovor s odbornými garantmi konferencie ...

Jesenný Deň majstrov doplnený o ...Prijmite naše pozvanie na 8. Deň majstrov, ktorý sa ...

Najnovšie články

R2-D2, C-3POPoznáte robotov R2-D2 a C-3PO z kultového filmu ...

Umelá inteligencia, pomocník náš ...Vedeli ste, že švédska pálenica chce využiť ...

Využitie digitálneho dvojčaťa v oblasti ...V dnešnej dobe, kedy sa každý podnik snaží byť čo najviac ...
Klasická verzia webu
© 2012 IPA Slovakia, All rights reserved