rozšírené vyhľadávanie
SK | EN | CZ
SúvisiaceNovinky

Prví absolventi Podnikateľskej univerzity

V júli 2012 ukončili dvojročné štúdium prví absolventi Podnikateľskej univerzity. Štyri moduly podnikateľskej univerzity boli zamerané na praktické zvládnutie štyroch fáz rozvoja firmy.
  1. Základy organizácie a riadenia podniku
  2. Optimalizácia procesov vo vnútri podniku 
  3. Rozvoj podniku smerom von
  4. Rozvoj ľudského potenciálu podniku a podnikovej kultúry

Podnikatelia riešili vlastné problémy v oblasti obchodu, organizácie procesov, financií, právnych aspektov podnikania, inovácií, marketingu, rozvoja a motivácie ľudí, komunikácie a riešenia konfliktov, riadenia projektov a iné.

"Využila som mnohé znalosti z Podnikateľskej univerzity pri rozbehu svojho podnikania a budovania firmy, chodila som do školy naberať znalosti a energiu, našiel som mnohé inšpirácie a zaviedol som vo svojom podnikaní nápady, ktoré som na Podnikateľskej univerzite rozpracoval, zmenil sa mi pohlad na svet.” – to sú niektoré vyjadrenia absolventov nášho štúdia.

Okrem získania nových znalostí a riešení konkrétnych projektov svojho podnikania je pre účastníkov štúdia k dispozícii osobný mentoring a kaučing, ale aj návštevy v úspešných firmách a osobné stretnutia s úspešnými podnikateľmi ako napríklad – Vladimír Levársky (OMS), Ivan Baťka (Fosfa), Miloslav Karaffa (Elcom), Ján Semaňák (Karloff), Miroslav Trnka (Eset), Alexander Matiščík (Kros), Miroslav Kunsch (Ipesoft), Michal Meško (Martinus), Andrej Kiska (Dobrý anjel), Stanislav Bernard (Pivovar Bernard), Peter Krištofovič (Salve Group), Pavel Juříček (Brano Group), Ivan Boruta (Borcad), Peter Pallo (Vital) a i.

V Podnikateľskej univerzite vznikajú aj zaujímavé prepojenia a synergie medzi podnikateľmi a ich firmami navzájom, nové projekty a biznisy.

  

 

Každý z nás je podnikateľ. Narodili sme sa s určitými schopnosťami a talentom. Počas života objavujeme svoje dobré a zlé vlastnosti, veci, ktoré sa nám daria a veci, ktoré nám veľmi nejdú. Každý z nás sa snaží zaradiť sa niekam, byť užitočný, ponúknuť niečo tomuto svetu – a dostať za to primeranú odmenu. Sme podnikatelia, aj keď sme zamestnaní, pretože sme sa na našu pracovnú pozíciu museli niečo naučiť a musíme o ňu bojovať svojou šikovnosťou a znalosťami. Aj kňaz je podnikateľ, ktorý pridáva hodnotu iným ľuďom tým, že im pomáha žiť lepší život. Lekár pomáha ľuďom žiť zdravo, alebo navrátiť stratené zdravie, učiteľ dáva ľuďom znalosti na to, aby mohli podnikať, atď. Dokonca aj politik by teoreticky mohol robiť užitočné veci, keby sme mu vymedzili jasné mantinely a kontrolovali ho.

Podnikanie má niekoľko stupňov:

  1. Peniaze a veci, ktoré si za ne kupujeme – základný fundament podnikania, v ktorom potrebujeme nakupovať materiál, platiť ľuďom odmeny, investovať do strojov a vzdelávania ale aj zabezpečiť svoju vlastnú rodinu. Tento stupeň nazvime fyzickou stránkou podnikania. Ak podnikateľ nemá na jedlo, strechu nad hlavou a obnovu síl, a to isté platí aj pre jeho firmu, tak sú ohrozené aj všetky ostatné stupne podnikania. Všetci krízoví manažéri zdôrazňujú, že pri resuscitácii ťažko nemocnej firmy sa začína obnovením cash flow, podobne ako u pacienta treba obnoviť krvný obeh.
  2. Ak sa podnikateľ uspokojí iba s prvým stupňom podnikania, tak môže rýchlo stratiť svoju konkurenčnú výhodu. Mnohí si začnú nakupovať veci a užívať peniaze, iní sa sústredia na zarábanie a obnovu firmy, ale podcenia druhú úroveň podnikania, ktorú by sme mohli nazvať intelekt a vôľa. Podnikateľ hľadá nové riešenia pre zákazníka, inovuje, zlepšuje procesy. K finančnej odmene  sa pridáva verejné uznanie, víťazstvo a vonkajší úspech. Mnohí podnikatelia sú motivovaní práve tým, že verejnosť ocení ich schopnosti a vôľu.
  3. Prvý aj druhý stupeň podnikania sú zamerané hlavne na podnikateľa samotného a jeho firmu. Tretí stupeň sa zameriava viac na jeho okolie, a do podnikania zapájame lásku k druhým a srdce. Nastupuje služba, užitočnosť a solidarita. Mnohí ľudia poznajú ten pocit, že pri dávaní a pomáhaní druhým, dostávajú oni sami niekedy viac – dobrý pocit, pokoj, cit.
  4. Môžete zarobiť veľa peňazí a byť uznávaný podnikateľ, ktorý robí veľmi veľa dobrých vecí pre druhých. A v tejto chvíli sa možno mnohí zastavia a pýtajú sa, čo ďalej? Mám zarábať ešte viac, získať ešte väčšie uznanie a pomáhať ešte viac? Východisko nám dáva štvrtý stupeň podnikania - duchovný. Zmysel toho, čo robíme, poslanie, ktoré chceme svojim životom naplniť.

Neočakávajme, že mladý podnikateľ bude trafený bleskom osvietenia, ktorý mu v hlave všetko rozjasní a poprepája do jasného poslania a podnikateľského plánu. Zmysel svojho života a podnikania objavujeme neustále. Potrebujeme však toto svetlo na ceste. Pretože naša cesta a konečný cieľ sú dôležité. Stupne 1, 2 a 3 môžeme dosiahnuť možno aj na nesprávnej ceste, ale stupeň 4 je cesta samotná.

Príďte na našu Podnikateľskú univerzitu a budeme spoločne objavovať vašu podnikateľskú cestu.

Výber do ďalšej skupiny bude prebiehať na jeseň tohto roka. Štúdium bude upravené tak, aby bolo časovo aj finančne vhodné pre čo najširší okruh podnikateľov, ktorých firmy rastú a potrebujú ich riadiť tak, aby dokázali byť schopný konkurencie aj v medzinárodnom merítku.

Chcete odoberať newsletter IPA Slovakia?

Zostaňte s nami v spojení s newslettrom IPA a vyberte si, o ktoré informácie máte záujem.

Komentáre

Tento článok ešte nemá žiadne komentáre. Buďte prvý!

TOP články

5 dôvodov, prečo sa zúčastniť na ...Konferenciu Výrobný manažment organizujeme s cieľom ...

KTO STOJÍ ZA Očakávajme neočakávané a ...Každý z nás chce porozumieť budúcnosti, ktorá ho čaká ...

Umelá inteligencia, pomocník náš ...Vedeli ste, že švédska pálenica chce využiť ...

Najnovšie články

R2-D2, C-3POPoznáte robotov R2-D2 a C-3PO z kultového filmu ...

Využitie digitálneho dvojčaťa v oblasti ...V dnešnej dobe, kedy sa každý podnik snaží byť čo najviac ...

Život bez cieľa predsa dáva zmyselO ľuďoch bez cieľa sa hovorí ako o tých, ktorí nevedia ...
Klasická verzia webu
© 2012 IPA Slovakia, All rights reserved