rozšírené vyhľadávanie
SK | EN | CZ
SúvisiaceNovinky

6,04 €Cena bez DPH
Do košíka

Podnikatelia, spojte sa!

Už niekoľko rokov sa stretávajú podnikatelia v Žiline, aby spoločne objavovali nové príležitosti a cesty. Tento rok sa stretneme 27. – 28. 4. 2016 v hoteli Holiday Inn. 

Pozvanie prednášať, povedať o svojom podnikateľskom príbehu a o svojich skúsenostiach prijali významné osobnosti slovenského a českého podnikateľského prostredia ako aj začínajúci podnikatelia.

Celý program nájdete na stránke konferencie: www.podnikateliaspojtesa.sk

Vyplňte pri registrácii svoj profil, ktorý sa zobrazí aj ostatným účastníkom. Veríme, že to pomôže lepšej komunikácii. Zároveň sa už teraz viete pozrieť, kto je prihlásený.

Rečníkom sme položili 3 rovnaké otázky a tu sú odpovede niektorých z nich:

  1. Na čo by mali byť podnikatelia v súčasnej dobe pripravení, čo by mali robiť a čo by robiť nemali?
  2. S akými skúsenosťami a poznatkami by ste sa radi podelili s druhými?
  3. Čo by ste sa radi dozvedeli, aké inšpirácie hľadáte vy?

 

Emil Schultz, OVD - Ovocinárske družstvo

V najstaršej rodinnej ovocnej farme na Slovensku udržiava popri kvalitnom ovocí rodinnú atmosféru.
  1. Mali by byť pripravení na neustále sa meniace podnikateľské prostredie zo strany štátu. Neustále vyššiu byrokraciu, ktorá vedie ku zhoršovaniu podnikania. V našom prípade je to čoraz ťažšie získavanie grantov z EÚ. Ale aj napriek všetkým týmto prekážkam by mali ísť vlastnou cestou. Z nášho pohľadu je to vytvorenie si vlastnej značky, pod ktorou sa snažíme, aby ľudia začali vnímať naše produkty. Čo by sme nemali robiť je hra na istotu. V našom prípade to bola orientácia na jedného - dvoch veľkých zákazníkov, pod značkou ktorých sme predávali naše produkty. V prípade vylistovania z ich pultov sme mali veľké problémy predať naše produkty. A trvalo nám veľmi dlho, pokiaľ sme vyhodnotili, že tá cesta nebola správna. Radšej mať 100 malých živých zákazníkov, ako pár veľkých. Je to beh na dlhé trate, ale som presvedčený, že má zmysel.
  2. Najväčšia skúsenosť, ktorú som získal bola na Podnikateľskej univerzite. Netreba sa báť osloviť ľudí, ktorí v podnikaní už niečo dokázali. A nemusia to byť iba firmy z vášho oboru. Naopak návšteva iných firiem ma utvrdila, že slušný biznis sa dá robiť aj na Slovensku. Stretol som veľa úspešných podnikateľov. Ich príbehy boli veľmi inšpiratívne a do môjho ďalšieho podnikania mi dali veľmi veľa. Veľa vecí sa snažím aplikovať aj v našom podnikaní a vidím, že postupne sa ku mne pridávajú aj ostatní poľnohospodári.
  3. Rád sa stretávam s ľuďmi, ktorí v podnikaní niečo dokázali. Vedia ma inšpirovať svojimi príbehmi, ktoré sa snažím vyhodnotiť a posúvajú ma stále vpred. Inšpiráciu hľadám aj cestovaním po svete, kde sa snažím získať nové skúsenosti v mojom obore.

Artur Gevorkyan, Gevorkyan

Vybudoval firmu od nuly a dnes viac ako polovicu výrobkov nevyrába žiadna iná firma vo svete. 
  1. Myslím si, že musíme byť hlavne prispôsobivý k meniacim sa podmienkam. Nemáme robiť veľmi dlhodobé (5-6 ročné) plány nakoľko nikto nevie odhadnúť, kam sa dostanú technológie a svet. Môžeme určovat iba smer a ďalej už konať.
  2. Kľudne sa podelím so všetkými skúsenosťami čo mám a nemyslím, že prezradím veľké tajomstvá. Skôr možno úprimne poviem, ako to chodí v realite.
  3. Akékoľvek skúsenosti z výrobných firiem, zaujímavych ľudí, všetko neštandardné.

 

Romana Machová, beelol.eu

Bývalá vrcholová manažérka z nadnárodných firiem našla slobodu a šťastie vo výrobe výnimočných lízatiek.
  1. Myslím si, že by sme mali dobre poznať vnútorný potenciál svojich podnikov. Mali by sme rásť primeraným tempom, aby sme neškodili sebe, ani svojim zamestnancom. Tiež by sme mali poznať limity rastu svojich podnikov, aby sme neškodili nášmu okoliu, životnému prostrediu, aby sme neohrozovali zdravie a bezpečnosť našich zákazníkov. Mnohé podniky nezvládli svoje rasty - majitelia a ich manažéri „vyhoreli" a zamestnanci ostali frustrovaní. Mnohé firmy akoby prerástli samých seba – na trh „pustili" zdraviu škodlivé produkty, znečistili životné prostredie, spôsobili dopravné nehody, a pod. Nemali by sme prepínať svoje sily ani sily našich firiem.  
  2. S druhými by som sa rada podelila so skúsenosťami z vlastnej cesty v podnikaní, o tempe rozvoja, ktoré som si zvolila a o hranici, ktorú nechcem nikdy prekročiť pri budovaní, či rozvoji môjho podniku.
  3. Rada by som sa stretla so šťastnými podnikateľmi. Zámerne sa vyhýbam spojeniu „úspešný podnikateľ". Od šťastných podnikateľov by som sa chcela dozvedieť, čo je ich skutočnou motiváciou mať a budovať vlastný podnik.  


Jan Mašek

Implementoval inovácie v globálnej inovatívnej firme 3M Česko a teraz rozbieha vlastný biznis.
  1. Podnikatelé by měli využívat potenciálu a silných stránek svých zaměstnanců, měli by připravit organizaci na nestabilitu a změny tím, že vytvoří systém, ve kterém se všichni budou vzdělávat, propojovat se a bude je těšit jejich práce (ať už na úrovni jednotlivce, oddělení nebo celé organizace). Měli by se začít propojovat a vytvářet prostředí kolem své organizace, které je založeno na smyslu a ne na maximalizaci zisku. Měli by se zamyslet nad zodpovědností, kterou mají při vytváření prostředí kolem a začít jej pozitivně ovlivňovat svým příkladem. Měli by se otevírat a pomáhat ostatním.
  2. Rád bych se podělil o to jak vytvořit systém kolem sebe/organizace, který mě vzdělává, obohacuje, stimuluje a dává mi zajímavé otázky a tím mě/organizaci posouvá dále. Jak vytvořit systém spolupráce kde 1+1 není 2 ale 3 a více…
  3. Hledám inspirativní a otevřené lidi a firmy, od kterých bych se mohl učit a kterým bych zároveň mohl pomoci.


Petr Skondrojanis, Company Culture Market

Voľný radikál českého HR, ktorý inšpiruje ľudí k inému prístupu pri hľadaní práce.
  1. Na nedostatek lidí a jejich čím dál tím větší vybíravost zaměstnavatele. Na změnu, která je čím dál přirozenější a stavá se součástí každodenního života. Měli by začít pečoval o lidi, protože to je jejich hlavní kapitál. 
  2. S kulturami, které mají angažované zaměstnance.
  3. Vůbec nevím, potkám lidi a to je pro mě největší benefit.


Jiří Doležal a Honza Emler, doller.cz

Vytvorili novodobý diár, ktorý zatočí s prokrastináciou. Peniaze vyzbierali na startovači.
  1. Poptávka po produktu je velmi vrtkává, zákazníci jsou nestálí a podnikatel se musí snažit co nejlépe jim splnit jejich přání. Z toho vyplývá neustálý kontakt, pochopení potřeb a dělat vždy něco navíc. Neměl by chtít jen prodat bez tvorby přidané hodnoty pro kupujícího.
  2. Markantní rozdíl mezi světem na vysoké škole a reálným světem podnikatele.
  3. Na co si dávat pozor, jak ideálně vybírat partnery pro spolupráci, a jak nejlépe zapojit a probudit ostatní, aby také začali něco svého.


Chcete odoberať newsletter IPA Slovakia?

Zostaňte s nami v spojení s newslettrom IPA a vyberte si, o ktoré informácie máte záujem.
Autor:
Profil autora - všetky články autora - všetky produkty autora - kalendár autora Zuzana Lendvayová, Manažérka marketingu
Mobil: +421 910 944 226
Telefón: +421 41 23 99 080
E-mail: lendvayova(zavináč)ipaslovakia.sk

Komentáre

Tento článok ešte nemá žiadne komentáre. Buďte prvý!

TOP články

Umelá inteligencia, pomocník náš ...Vedeli ste, že švédska pálenica chce využiť ...

Využitie digitálneho dvojčaťa v oblasti ...V dnešnej dobe, kedy sa každý podnik snaží byť čo najviac ...

Tréning 5S priamo v PRAXI – IPA ...Vyskúšali sme unikátny koncept školenia. Trvanie - dva dni. ...

Najnovšie články

R2-D2, C-3POPoznáte robotov R2-D2 a C-3PO z kultového filmu ...

Život bez cieľa predsa dáva zmyselO ľuďoch bez cieľa sa hovorí ako o tých, ktorí nevedia ...

Keď menej je viacVeľa diskutujeme o zdravom rozume a jeho nedostatku na ...
Klasická verzia webu
© 2012 IPA Slovakia, All rights reserved