rozšírené vyhľadávanie
SK | EN | CZ
SúvisiaceNovinky
4,09 €Cena bez DPH
Do košíka

4,09 €Cena bez DPH
Do košíka

Čo považujete za najdôležitejšie v oblasti tvorby a riadenia kvality?

Túto jednu otázku sme sa opýtali rečníkov Fóra kvality, ktoré sa koná už tento mesiac v Žiline. Chcete sa opýtať vlastnú otázku?

Zaujíma vás, aký prístup ku kvalite majú v spoločnostiach Böttcher, T Cert, Hella Slovakia Signal-Lighting? Radi by ste vedeli, ako zavádzali Lean Six Sigma štruktúru v spoločnost Boge Elastmetall Slovakia? Ako riadia aktivity oddelenia kvality v spoločnostiach Coavis a Matador Automotive? Aké skúsenosti s 3D meraním pri optimalizácii kvality má spoločnosť Carl Zeiss Slovakia?

Pridajte sa ku rečníkom a účastníkom odborno-diskusnej konferencie Fórum kvality.

 

Michal Čierny, Quality Director Matador Automotive:

„V oblasti tvorby a riadenia kvality, vychádzajúc z predpokladu že poznáte základné nástroje a normy v oblasti riadenia kvality, považujem za najdôležitejšie poznať požiadavky zainteresovaných strán, kde na prvé miesto je potreba dať požiadavky zákazníkov, hľadať medzi nimi kompromisy, s ohľadom na požiadavky majiteľov (majiteľov procesov). Je ale nutné neustále prihliadať na možnosti jednotlivých procesov a zdroje, ktoré k tomu máme."

 


Vladimír Kollár, Útvar prípravy výroby Boge Elastmetall Slovakia:

"Za určite najdôležitejšie považujem korektnú komunikáciu, spoluprácu a zdieľanie informácií medzi jednotlivými oddeleniami. Aby sa jednotlivé oddelenia takpovediac „nehrali iba na vlastnom piesočku", ale aby sa spojili a ťahali za jeden povraz. To či odo mňa dostane zákazník to čo skutočne chcel a za čo je ochotný zaplatiť sa netýka iba samotnej výroby alebo kvality. Na to je treba každé jedno oddelenie R&D, logistika, samotná výroba, nákup, plánovanie...    

Celý tento proces by som prirovnal k nejakej montážnej linke. Vstupným komponentom je zákaznícka požiadavka a výstupom jej splnenie. Každé jedno oddelenie je samostatná montážna operácia. Ak vynechám akýkoľvek krok (oddelenie) ťažko dodám správny výrobok v správnom čase, množstve a kvalite."


forum kvality


 

Peter Špiesz, Konateľ spoločnosti Böttcher Slovenská republika:

"Najdôležitejšie považujem v tomto procese zamestnávať kvalitných, motivovaných a vzdelaných pracovníkov, ktorí sú lojálni k organizácii, kde pracujú. Takýto pracovníci musia mať podporu manažmentu, ktorý je autoritou pre zákazníkov ale i pracovníkov organizácie, ktorú riadia. Riadenie výroby a kvality nie je len o tabuľkách a zlepšovateľských projektoch. Je to hlavne o ľuďoch, ktorý chcú a vedia kvalitne vyrábať. Organizácia musí mať i fungujúci sociálny program, doplnený pravidelnými školeniami pracovníkov, nízku fluktuáciu a budúcnosť pre zamestnancov.

Dá sa to zhrnúť do nasledovnej vety: Budúcnosť majú tie firmy, ktoré zamestnávajú motivovaných a kvalitných pracovníkov vedenými osvietenými vizionármi."

 

 

Petr Požár, Konateľ T Cert:

"Nejdůležitější v oblasti tvorby a řízení kvality podle mého názoru je: Dobře a pragmaticky využít nástroje pro řízení firmy, kterým norma ISO 9001 je, neboť se jedná o best practice úspěšných firem. Samotné řízení systému je pak systematická práce s tímto nástrojem tak, aby přinášela firmě profit.

 


Tomáš Kúsek, Quality Manager Coavis Slovakia:

„Najdôležitejšie pri tvorbe a riadení kvality považujem správne pochopenie požiadaviek zákazníka a ich interpretácia v rámci relevantných procesov organizácie, či už pri preventívnom alebo reaktívnom riadení kvality s prihliadnutím na ich nákladový dopad na organizáciu."

 

 

forum kvality

 

Peter Kormanec, Projektový manažér, IPA Slovakia a moderátor Fóra kvality:

"Osobne vnímam, že to „najdôležitejšie" nemôže byť len akýsi izolovaný parameter, ale ucelená množina prvkov, kritérií, nazvime to akokoľvek, ktoré sú previazané a spoločne prispievajú k očakávanému výsledku.

Ak sa chceme baviť o kvalite, som presvedčený, že v prvom rade musíme kvalitu pomenovať, resp. definovať, čo to vlastne kvalita je. Tu som si už dávnejšie osvojil pohľad definovania kvality od profesora Zeleného, ktorý okrem samotného pochopenia pojmu kvalita, tiež naznačuje aj nevyhnutné predpoklady na jej riadenie (pre stručnosť ankety uvedené myšlienky prof. Zeleného nerozvíjam). 

Čo teda vnímam ako najdôležitejšie v kontexte uvedeného? Eliminovať snahy o kontrolu kvality a predovšetkým posilňovať všetky kroky vedúce k zabudovaniu kvality do procesov:

  1. Návrhu produktu, služby (vhodnosť k použitiu produktu, služby)
  2. Prevedenia produktu, služby (účinnosť, spoľahlivosť)
  3. Doručenie produktu, služby (flexibility, rýchlosť, pohodlnosť doručenia)
  4. Ocenenia, ohodnotenia produktu, služby (pridaná hodnota pre zákazníka) 

Nesmierne dôležité je, aby uvedené štyri dimenzie boli vyvážené, ale nie tak z pohľadu výrobcu, či poskytovateľa služby, no najmä z pohľadu konkrétneho zákazníka."


forum kvality



Všetky odpovede sa dočítate v časopise Průmyslové inženýrství 2/2017, ktorý vychádza v júni.

Chcete odoberať newsletter IPA Slovakia?

Zostaňte s nami v spojení s newslettrom IPA a vyberte si, o ktoré informácie máte záujem.

Komentáre

Tento článok ešte nemá žiadne komentáre. Buďte prvý!

TOP články

Sme Generácia Ypsilon!„Jsem Generace Ypsilon, nemusím nic, a můžu všechno, a ...

Údržba v období krízyPrinášame vám rozhovor s odbornými garantmi konferencie ...

Jesenný Deň majstrov doplnený o ...Prijmite naše pozvanie na 8. Deň majstrov, ktorý sa ...

Najnovšie články

R2-D2, C-3POPoznáte robotov R2-D2 a C-3PO z kultového filmu ...

Umelá inteligencia, pomocník náš ...Vedeli ste, že švédska pálenica chce využiť ...

Využitie digitálneho dvojčaťa v oblasti ...V dnešnej dobe, kedy sa každý podnik snaží byť čo najviac ...
Klasická verzia webu
© 2012 IPA Slovakia, All rights reserved