rozšírené vyhľadávanie
SK | EN | CZ
SúvisiaceNovinky

Akadémia inovácií začala v 2N Telekomunikace

V dňoch 22.-23.10.2013 diskutovali účastníci Akadémie inovácií na prvom module v spoločnosti 2N Telekomunikace s riaditeľom 2N Telekomunikace Oldom Stejskalom a riaditeľom IPA Jánom Košturiakom. O svojich skúsenostiach s inováciami a ich organizáciou, s motiváciou ľudí ku zmenám, s tým ako premeniť nápady na nové biznisy diskutovali manažéri z firiem TOSHULIN, 3M Česko, Dioss, Continental Automotive Systems SlovakiaPaul + Murín Creative, Commex, Okin Group, Colognia Press a Cechbuild.
V diskusii sa veľa hovorilo o tom, že mnohé staré praktiky neplatia, že rýchla akcia je dnes dôležitejšia ako dlhodobé plánovanie. Skracujú sa životné cykly produktov ale aj investičné cykly a trh prechádza transformáciou, ktorá prináša úplne nové podnikateľské modely. Trystorming nahrádza brainstorming, rýchle reakcie na príležitosti na trhu sú kľúčové. Ľudí vo firme je potrebné trénovať na permanentnú zmenu – v spoločnosti 2N Telekomunikace sa pracovníci napríklad pravidelne sťahujú. Firmy však musia posilniť hlavne svoje aktivity smerom von - "vystrčiť nos zo svojej firmy a oboru", ako sa vyjadril jeden z účastníkov. Inovačné projekty sú rizikové a mnohé treba včas zastaviť, vznikajú mnohé chyby a nesprávne rozhodnutia, ktoré treba korigovať a poučiť sa z nich. Svet "neomylných" strategických plánovačov je minulosťou a svet zamestnancov, ktorí chodia do práce "plniť úlohy zhora" tiež. Hovorilo sa o tom, čo je aktívny obchod a marketing, o tom, že mnohé firmy sú plné "vybavovačov" objednávok a "organizátorov propagačných akcií", ktorí sa označujú za "obchod a marketing". Marketing dnes musí dokonale poznať svet zákazníka, jeho procesy, metriky výkonnosti a jazyk, ktorým hovorí. Jeden aktívny obchodník predá viac ako dvadsať predajcov, ktorí sedia za počítačom a čakajú na objednávky. 

Výsledky biznisu, ktorý inovácie prinášajú treba merať, niekedy treba byť trpezlivý, lebo nové veci sa nepresadia okamžite, ľudia, ktorí inovujú a navrhujú nové výrobky a služby musia byť odmeňovaní podľa obchodného úspechu svojho projektu. Všetci ľudia vo firme musia byť zainteresovaní na predaji a musia sa správať ako podnikatelia. Štandardy, rigidné pravidlá a systémy musia ustúpiť kreativite, rýchlosti, nadšeniu a inováciám. 

Pre tých, ktorí sa nemohli zúčastniť úvodného stretnutia bude pokračovanie týchto stretnutí nabitých živou diskusiou, skúsenosťami a inovačnou energiou už 6.-7.11.2013 vo firme 3M Česko a neskôr v spoločnostiach Borcad a Bernard. Materiály z celého cyklu si môžete objednať na adrese: info@ipaslovakia.sk



Chcete odoberať newsletter IPA Slovakia?

Zostaňte s nami v spojení s newslettrom IPA a vyberte si, o ktoré informácie máte záujem.

Komentáre

Tento článok ešte nemá žiadne komentáre. Buďte prvý!

TOP články

5 dôvodov, prečo sa zúčastniť na ...Konferenciu Výrobný manažment organizujeme s cieľom ...

KTO STOJÍ ZA Očakávajme neočakávané a ...Každý z nás chce porozumieť budúcnosti, ktorá ho čaká ...

Umelá inteligencia, pomocník náš ...Vedeli ste, že švédska pálenica chce využiť ...

Najnovšie články

R2-D2, C-3POPoznáte robotov R2-D2 a C-3PO z kultového filmu ...

Využitie digitálneho dvojčaťa v oblasti ...V dnešnej dobe, kedy sa každý podnik snaží byť čo najviac ...

Život bez cieľa predsa dáva zmyselO ľuďoch bez cieľa sa hovorí ako o tých, ktorí nevedia ...
Klasická verzia webu
© 2012 IPA Slovakia, All rights reserved