Vlado Levársky patrí k ľuďom, s ktorým som sa prvýkrát stretol a ani nás nenapadlo si vykať. Hneď preskočila akási iskra porozumenia. Je to vizionár, pripomína mi Steva Jobsa – občas vybuchne, keď ho niekto nechápe, vidí ďalej ako ostatní a inovuje v nadsystéme, nie v špecifickom produkte alebo technológii svojho biznisu. Začal podnikať ako stredoškolský učiteľ, rýchlo sa učí a chápe nové veci, vybudoval obdivuhodnú firmu na inováciách. Tento rok vystúpi aj na našej konferencii Výrobný manažment.
"Nevyhrávajú veľkí nad malými, ale rýchlejší nad pomalšími, kvalitnejší nad menej kvalitnými, odvážnejší nad menej odvážnymi."
Strategické zmeny:
OMS inovuje na úrovni celého podnikateľského systému a inovácie posudzuje predovšetkým podľa týchto kritérii:
Vznik
mnohých nových podnikateľských systémov bol umožnený rozpoznaním možností
nových technológii (napr. LED, internet, mobilné telefóny a smartfóny,
MP3, 3D, elektromobilita, apod.) iné vznikli ako rozpoznanie nových potrieb
a trendov u zákazníkov (napr. mobilita, zdravý životný štýl, zábava,
hodnota voľného času, aktívna staroba, proaktivita, potreba komunikácie
a výmeny informácii, bezpečnosť, ekológia, rodina a priatelia
a pod.).
Faktory úspechu firmy OMS v posledných rokoch
Hodnoty firmy OMS:
Firma OMS
pravidelne analyzuje svetové trendy v oblasti svetelnej techniky a
spolupracuje s najlepšími výskumníkmi a dizajnérmi v oblasti
svetelnej techniky.
1. Kustomizácia
LQS (Lighting Quality
Standard) –
definovanie parametrov svetla a konfigurátor zákazníckych riešení.
2.
Segmentácia značiek
Elite – výnimočná a unikátna
architektonická značka najvyššej kvality. Inovatívne riešenia vychádzajúce
z najnovších trendov v osvetlení.
OMS – silná komerčne orientovaná značka
kvality. Vysoká variabilita, pružná kustomizácia a efektívnosť.
Unoloux – najlepšia európska značka
osvetlenia s vysokou kvalitou v nižšom cenovom segmente.
3. Diverzifikácia
Rôzne
aplikačné oblasti.
Komunikácia
so zákazníkmi – mobilný showroom.
4.
Flexibilita
Operačná flexibilita:
Strategická flexibilita:
Flexibilné technológie
5.
Komplexnosť riešení
6. Rýchla transformácia na nové trendy a technológie
Inovačné
centrum
Zhrnutie
postupu pri budovaní firmy inovácie
Cieľom
projektu bolo vytvorenie nového konceptu výroby pre rôzne výrobkové skupiny,
zvýšenie pružnosti a produktivity výroby s pomocou flexibilných
výrobných buniek.
Postup
projektu
|
Čas
|
Metódy
|
1.
Definovanie cieľov a postupu projektu
|
2 týždne
|
Príprava
projektu, projektový list
|
2. Analýza
portfólia výrobkov vo vzťahu |
2 týždne
|
Analýza
predaja, PQ analýza, analýza montážnych postupov a kusovníkov,
ekonomické modely
|
3. Analýza
súčasnej výkonnosti montážnej linky – snímkovanie
|
3 týždne
|
Snímkovanie,
analýzy toku materiálu, časové analýzy, mapovanie toku hodnôt
|
4. Návrh
konceptu, princípov nových montážnych liniek
|
6 týždňov
|
Definovanie
časových noriem, taktovanie a vyvažovanie linky, návrh layoutu linky
|
5.
Detailné projektovanie pilotnej montážnej linky (výroba – logistika)
|
8 týždňov
|
Detailné
návrhy pracovísk a ergonómie, prísun a uloženie materiálu,
logistika a riadenie
|
6.
Implementácia projektu pilotnej montážnej linky a vyhodnotenie
|
8 týždňov
|
Kartónová
simulácia, korekcie, konštrukcia a výroba stolov a zásobníkov,
postavenie a odskúšanie linky
|
7.
Rozšírenie na ostatné montážne linky
|
12 týždňov
|
Vytvorenie
ďalších liniek v podobnom koncepte, doriešenie logistiky navážania
materiálu a plánovania a riadenia výroby
|
Analýza
súčasného stavu ukázala nasledovné problémy:
Ciele
projektu:
Postup
Zhrnutie výsledkov
Parameter
|
Pred
zmenou
|
Po zmene
|
Produktivita ks/hod
|
4,11
|
8,33
|
Výrobná
plocha m2
|
130
|
36
|
Priebežná
doba výroby (min.)
|
575
|
15
|
Zásoby
(ks)
|
523
|
20 |
TOP článkyV roku 2019 dajte číslam šancu rásťZamýšľali ste sa niekedy nad tým, prečo vznikajú vo vašom ... Hľadajte cesty ako posúvať ľudí ...Vo výrobnom sektore sme svedkami toho, ako prestávajú ... Korelácia Industry 4.0 a nástrojov Lean ...V súčasnej dobe sa
organizácie snažia využívať princípy ... | Najnovšie článkySilné stránky, spokojnosť a IkigáiSpoločným menovateľom pre japonskú dlhovekosť je Ikigái, ... Ako nestratiť kontakt s trendmi ...Svet
je každý rok síce o niečo rýchlejší, na druhej strane ... FMEA – hodnotíme riziko správne?Veľa firiem používa metodiku FMEA (Failure Mode and Effects ... |