rozšírené vyhľadávanie
SK | EN | CZ
SúvisiaceNovinky

Od šetrenia k zarábaniu peňazí

V každom podniku je ešte jeden skrytý podnik, ktorý zamestnanci často nevidia. Je to plytvanie a nevyužitý potenciál, ktorý podnik má.

Veľký potenciál je v procese výroby, ale predovšetkým, v oblasti nových príležitostí na trhu, v prepojení marketingu, obchodu, inovácií a vývoja produktov s ostatnými podnikovými procesmi. Často sa stretávame s nasledujúcimi situáciami:

  • Marketing neexistuje, je to skupina ľudí, ktorá pripravuje reklamné katalógy a výstavy.
  • Obchod vybavuje objednávky, ale nepozná detailne zákazníkov, nezákazníkov, ich procesy, potreby a problémy.
  • Vývoj kopíruje veci od konkurencie, alebo pridáva do produktu zbytočné funkcie a potom sa hľadá chyba v obchode, ktorý nedokáže "novú inováciu" predať.
  • Vo výrobných a obslužných procesoch je množstvo plytvania, opravovania chýb, sklzov a operatívy. Väčšina pracovníkov venuje dôležitým veciam a svojim kľúčovým cieľom menej ako 50 % pracovného času.
  • Inovačný proces neexistuje, existuje však spokojnosť s priemernosťou, chýba výnimočnosť, alibizmus a operatíva zabíjajú ambiciózne projekty, veci sa nedoťahujú do konca, každý sa hrá na vlastnom piesočku.
  • Miesto vytvárania hodnoty pre zákazníka a zarábania peňazí, vysedávajú ľudia na poradách a vypĺňajú formuláre, kde väčšinou zdôvodňujú, prečo nie je niečo možné.
  • Pod pojmom priemyselný dizajn si pracovníci predstavujú nejakú nadbytočnú estetickú funkciu produktu, miesto obrovských možností ako zvýšiť predajnosť a funkčnosť výrobku a zároveň redukovať náklady na jeho výrobu.

Tvárite sa, že tieto situácie sa u Vás nenachádzajú, alebo ich riešite?

Často sa stretávame s firmami, kde riešia takéto situácie. Pripravili sme pre Vás dva semináre venované inováciám vo firmách, ktoré svoje výrobky vyvíjajú a touto cestou budujú svoju konkurenčnú výhodu. Počas obidvoch seminárov vystúpi Ján Košturiak, prezident Fraunhofer IPA Slovakia, Ján Chaľ, inovačný poradca WOIS a zástupcovia navštívených firiem, v ktorých bude prebiehať aj exkurzia.


Inovácie výrobkov ako konkurenčná výhoda a budovanie inovačného procesu v podniku, 14. - 15. 6. 2011, Přerov

Miesto konania a exkurzia v spoločnosti: Meopta – optika, s.r.o. - medzinárodne uznávaný výrobca optických, optomechanických systémov určených pre využitie v spotrebných, priemyslových a vojenských aplikáciách. Inovačný proces vychádza z dlhodobých skúseností a inšpiráciu čerpajú aj z princípov riadenia a organizácie štíhleho podniku.


Od šetrenia k zarábaniu peňazí, 24. 6. 2011, Praha

Miesto konania a exkurzia v spoločnosti: 2N TELEKOMUNIKACE a.s. - česká spoločnosť zaoberajúca sa výrobou a vývojom telekomunikačných zariadení od roku 1991. Spoločnosť 2N je držiteľom rady certifikátov. Svoje výrobky nielen vyrába, ale tiež vyvíja, a tak dokáže veľmi pružne reagovať na potreby trhu. 10 % svojich tržieb reinvestuje do vlastného vývoja a výroby s cieľom vytvárať nové a ešte úspešnejšie riešenia.

Chcete odoberať newsletter IPA Slovakia?

Zostaňte s nami v spojení s newslettrom IPA a vyberte si, o ktoré informácie máte záujem.

Komentáre

Tento článok ešte nemá žiadne komentáre. Buďte prvý!

TOP články

Sme Generácia Ypsilon!„Jsem Generace Ypsilon, nemusím nic, a můžu všechno, a ...

Údržba v období krízyPrinášame vám rozhovor s odbornými garantmi konferencie ...

Jesenný Deň majstrov doplnený o ...Prijmite naše pozvanie na 8. Deň majstrov, ktorý sa ...

Najnovšie články

R2-D2, C-3POPoznáte robotov R2-D2 a C-3PO z kultového filmu ...

Umelá inteligencia, pomocník náš ...Vedeli ste, že švédska pálenica chce využiť ...

Využitie digitálneho dvojčaťa v oblasti ...V dnešnej dobe, kedy sa každý podnik snaží byť čo najviac ...
Klasická verzia webu
© 2012 IPA Slovakia, All rights reserved