rozšírené vyhľadávanie
SK | EN | CZ

Optimalizácia počtu pracovných miest

  • Zvyšovanie produktivity vo výrobe je dnes jednoznačným štandardom. Ako je to však v administratíve? 
  • Ste si istý, že Vaše biele goliere pracujú efektívnejšie ako včera?
  • Nemáte niekedy pocit, že v kanceláriách je viac ľudí, ako by bolo primerané?
  • Ako vôbec merať výkonnosť a produktivitu administratívných a režijných pracovníkov?

Sledujeme viac ukazovateľov, vypisujeme viac dokumentov, píšeme viac emailov, používame viac informačných systémov, ale otázkou je či „viac" znamená aj efektívnejšie a lepšie.
Skutočne niekto využíva a číta množstvo dát, ktoré produkujú biele goliere? Sú vôbec potrebné niektoré tabuľky, grafy, záznamy, informácie, porady?
Niekedy to je ako v známom českom filme „Daj blbcovi papier a vymyslí formulár". Je nepísanou pravdou, že ľudia v kanceláriách si vedia vždy nájsť nejakú „zmysluplnú prácu".


Cesta k Vášmu rozhodnutiu

O realizácii zlepšenia v tejto oblasti premýšľajte, ak:  
  • Je pomer jednicových / režijných + administratívnych pracovníkov menší ako 2:1 – vývoj tohto ukazovateľa môže naznačovať postupné strácanie konkurenčnej schopnosti a vznik zbytočnej byrokratickej mašinérie.
  • Je pridaná hodnota na pracovníka nižšia ako 25 tis. €
  • Potrebujete výrazne znížiť fixné náklady spoločnosti

Medzi kľúčové aktivity, spojené s touto zmenou patria:
  • Eliminácia zbytočných aktivít a činností
  • Zníženie fixných nákladov
  • Zníženie počtu pracovných miest
  • Nastavenie organizačnej štruktúry

Postup riešenia

Projekty optimalizácie počtu pracovných miest väčšinou trvajú v intervale 3 až 6 mesiacov a majú dve fázy:

  1. Analytická fáza:
  • Preskúmanie procesného modelu spoločnosti, identifikácia vlastníkov procesov a vztiahnutých pracovných miest – definovanie hlavných výstupov činností a stanovenie ich priemerných početností vykonávania
  • Analýza obsahov práce – prehodnotenie účelnosti, opodstatnenosti a racionálnosti vykonávaných činností
  • Preskúmanie systému riadenia, vzájomných väzieb jednotlivých oddelení, toku dokumentácie
  • Prehodnotenie časovej náročnosti pre vykonávanie činností – Je dôležité urobiť rozhodnutia o počte potrebných pracovníkov na základe objektívnych meraní. V tejto časti je potrebné vykonať viacero snímok pracovného dna v kombinácií so záznamom spotreby času na vybrané zákazky a analýzou historických dát.

       2.  Návrhová fáza:
  • Zjednodušenie priebehu vybraných procesov
  • Návrh počtu pracovníkov
  • Návrh organizačnej štruktúry

Referencie

Leoni Trenčianska Teplá
Elba Kremnica
Elektrovod Žilina

Chcete odoberať newsletter IPA Slovakia?

Zostaňte s nami v spojení s newslettrom IPA a vyberte si, o ktoré informácie máte záujem.

Komentáre

Tento článok ešte nemá žiadne komentáre. Buďte prvý!

TOP články

KTO STOJÍ ZA Očakávajme neočakávané a ...Každý z nás chce porozumieť budúcnosti, ktorá ho čaká ...

Umelá inteligencia, pomocník náš ...Vedeli ste, že švédska pálenica chce využiť ...

Využitie digitálneho dvojčaťa v oblasti ...V dnešnej dobe, kedy sa každý podnik snaží byť čo najviac ...

Najnovšie články

R2-D2, C-3POPoznáte robotov R2-D2 a C-3PO z kultového filmu ...

Život bez cieľa predsa dáva zmyselO ľuďoch bez cieľa sa hovorí ako o tých, ktorí nevedia ...

Keď menej je viacVeľa diskutujeme o zdravom rozume a jeho nedostatku na ...
Klasická verzia webu
© 2012 IPA Slovakia, All rights reserved