rozšírené vyhľadávanie
SK | EN | CZ

Spoločnosť VRM ocenená titulom SUPERBRANDS 2016

Produkty Virtual Reality Media nepodliehajú módnym trendom, ani nedodávajú svojim zákazníkom výnimočný spoločenský status. Ale ľudia si ich vážia z praktických dôvodov. Za všetky slová stačí uviesť príklad z USA, kde zákazník vo funkcii šéfa výcviku, považovaný konkurenciou za „problémového” vyhlásil, že za 30 rokov vo funkcii ešte nezažil tak bezproblémové odovzdanie projektu, kde nebolo nutné pri preberaní VRM simulátora označiť jedinú chybičku. Alebo príklad z Iraku, kde aj po 4 rokoch bez technickej údržby VRM simulátory slúžia bezchybne na výcvik pilotov vrtuľníkov.

Spoločnosť Virtual Reality Media a.s. (VRM) vyše 20 rokov vyvíja a vyrába moderné simulátory a výcvikové systémy pre civilný a vojenský tréning. Spoloč­nosť je držiteľom cenných medzinárodných certifikátov a ocenení. Výrobky exportujú do mnohých krajín po celom svete. Na jej simulátoroch „lietajú" vojaci v mnohých štátoch po celom svete, dokonca aj v krajinách ako Jemen, Angola, Ghana a Afganistan.






Ako dosiahnuť konkurenčnú výhodu cez inovácie?

Účasť na seminári Ako dosiahnuť konkurenčnú výhodu cez inovácie, ktorý sa uskutoční v dňoch 19. – 20. 9. 2017 v Trenčíne je výbornou voľbou pre tých, ktorých láka možnosť spoznať spoločnosť Virtual Reality Media. V rámci seminára sme pre účastníkov pripravili exkurziu v tejto významnej spoločnosti a o ceste k podnikateľskému úspechu porozpráva jej zakladateľ, dnes predseda predstavenstva Július Berith - rodák z Trenčína, ktorý patrí medzi „pionierov" slovenského podnikania. Pridanou hodnotou pre Vás bude určite aj stretnutie so zaujímavými ľuďmi z iných firiem. Seminára, ktorý je súčasťou vzdelávacieho cyklu Akadémia inovácií, sa pravidelne zúčastňujú účastníci našej Podnikateľskej univerzity.

Seminár vedie Ján Košturiak, špecialista na inovácie a biznis modely, ktorý položil pár otázok Júliusovi Berithovi.

 

Julius Berith
Július Berith

1. Robíte simulátory lietadiel, vrtuľníkov a bojových vozidiel. Ako ste sa k tomuto biznisu dostali?

K biznisu so simulátormi lietadiel, vrtuľníkov a bojových vozidiel sme sa prepracovali pri hľadaní kľúčového produktu z oblasti virtuálnej reality a vizuálnej simulácie. Vždy som miloval výtvarné umenie – maľbu, grafiku, zobrazovanie reality. Počítače boli nové prostriedky (média), ktoré v deväťdesiatych rokoch minulého storočia priniesli nové fascinujúce grafické subsystémy, schopné zobrazovať realitu dokonalejšie. Keďže sme mali počítačovú firmu, chceli sme predávať počítače a software, zobrazovacie a ovládacie systémy, ktoré by sa dali použiť na aplikácie, kde sa táto nová schopnosť počítačov dá využiť. Práve cez tento nový biznis plán som túžil prepojiť moje záľuby s mojím biznisom. Jedna z vecí, ktoré sa objavovali pri hľadaní budúceho produktu firmy, boli aj simulátory ako čosi, čo s použitím takýchto počítačov umožňujúcich generovanie virtuálnej reality vytvára komplexný produkt. Možno naša mladícka nerozvážnosť, odvaha riskovať, chlapská márnomyseľnosť, obrovská túžba niečo dokázať a trochu aj neskúsenosť nášho prvého zákazníka viedli k nášmu prvému kontraktu – leteckému simulátoru pre slovenské letectvo. Našťastie to všetko dobre dopadlo. Popri práci na prvom produkte sme sa to aj naučili a potom sme postupne dodávali ďalšie a ďalšie simulátory....Už nám to zostalo.

Virtual Reality Media a.s. (VRM) Virtual Reality Media a.s. (VRM)

 

2. Čo sú vaše najväčšie konkurenčné výhody?

Naše najväčšie konkurenčné výhody sú inovatívnosť riešenia, vysoká flexibilita, cena a ich vzájomné kombinácie. Napríklad inovatívne riešenie za účelom zníženia ceny, alebo inovatívne riešenie kvôli dosiahnutiu vyššej modularity riešenia (flexibility). 

3. Čo sú hlavné inovácie a spôsoby ich riešenia vo VRM?

Najskôr treba povedať, že inovácie u nás sú takmer každodennou súčasťou našej existencie. Sú zároveň hybnou silou motivácie našich ľudí. Často počujem od nášho HR manažéra, že dôvod prečo ľudia u nás chcú zostať napriek tomu, že im niekto z inej IT firmy ponúka viac za prestup je, že práca u nás je veľmi zaujímavá. Myslím, že je to práve tým, že napriek tomu, že pri snahe o profesionalizáciu riadenia (vedúcemu k nastaveniu administratívnych a komunikačných bariér) sme v jednotlivých profesiách zachovali veľkú mieru slobody tvoriť, ponúkať nové vlastné a lepšie riešenia, inovovať staré riešenia, neustále ich vylepšovať. Je to tak trochu balansovanie medzi míňaním a zarábaním, kde sa veľmi ťažko hľadá zdravá miera. Ekonóm kričí: nevyvíjajte stále nové, ale sa pokúste predať to staré aspoň dvakrát, aby sme niečo zarobili. Vývojár kričí: práve som to dokončil a viem, že ak by som to robil druhýkrát, urobím to lepšie. Takže je to večný boj medzi efektivitou a flexibilitou, medzi udržaním sa na technologickej špičke a cieľom podnikania premeneným na peniaze. Ak zachováme zdravú mieru inovácie, potom to pozitívne, čo môžeme zachytiť ako formy alebo procesy inovácie v našej firme sú nasledovné:

  • každá profesia má slobodu v tvorení nových inovatívnych riešení, ktoré sú súčasťou každého produktu, pokiaľ sa výraznou mierou nezvyšujú náklady (opačný smer je vítaný a žiaduci),
  • pretože s rozvojom nových technológií a prístupom k nim rastie potenciál inovácií nielen u nás, ale aj u konkurencie. V projektoch sa počíta s upgradom technológie a programového vybavenia – preto sa na každý projekt odhadujú hodiny potrebné pre tieto čiastkové inovácie technológií, software a pre úpravy technickej dokumentácie (a samozrejme sa to aj deje, pričom je snaha sa do týchto odhadov vtesnať),
  • vedenie firmy a akcionári podporujú individuálne alebo tímové inovatívne riešenia prinášajúce konkurenčné výhody, šetrenie výrobných nákladov alebo nákladov na následné služby (inštalácia, servis, logistika...) - návrhy na vývojové úlohy v oblasti inovácií technického riešenia sú zberané raz ročne v tímoch a ich financovanie je schvaľované vo finančnom pláne na každý rok.



Zdroje:

1. Košturiak, J., Berith, J.: Inovácie sú hybnou silou motivácie, s.13-15. Časopis Průmyslové inženýrství 03/2012.

2. Virtual Reality Media. 2016. [cit. 26.07.2017]. Dostupné na: http://www.slovaksuperbrands.com/

Chcete odoberať newsletter IPA Slovakia?

Stačí, ak vyplníte vašu e-mailovú adresu.

Komentáre

Tento článok ešte nemá žiadne komentáre. Buďte prvý!

TOP články

Ako dosiahnuť a udržať ozajstný systém ...Viedol stovky projektov Kaizen v čase, keď sa publikácie ...

5 dôvodov, prečo sa zúčastniť ...Pozvánky na nové konferencie dostávate takmer každý ...

Výrobný manažment inšpiruje ako ...Konferenciu Výrobný manažment organizuje spoločnosť ...

Najnovšie články

„Vojna odborárov. Avizujú ostrý ...V posledných dňoch počúvame z médií o ...

Časopis Průmyslové inženýrství ...Opäť sme pre vás pripravili zaujímavé čítanie ...

Naberte poznatky – naštartujte ...Už od roku 2001 realizujeme Master štúdium ...
Klasická verzia webu
© 2012 IPA Slovakia, All rights reserved